Wat is CRM?
Customer Relationship Management (CRM) vereenvoudigt al een aantal jaren de bedrijfsvoering, waardoor bedrijven hun klanten de best mogelijke service kunnen bieden en tegelijkertijd een succesvolle onderneming kunnen opbouwen. Vraag je je af of een CRM geschikt is voor jouw bedrijf? Deze vijf redenen helpen je in jouw overweging om te investeren in een nieuw CRM-systeem.

Redenen om te investeren in CRM:
CRM zorgt voor een hogere efficiëntie
Met CRM-software automatiseer je processen binnen een organisatie. Processen zoals het bijhouden van klantgegevens en het genereren van rapporten worden eenvoudiger en besparen tijd. Met CRM-software zijn verkopers bijvoorbeeld veel minder tijd kwijt aan administratieve taken, zodat ze meer tijd kunnen besteden aan daadwerkelijke verkopen. Wanneer je jouw klantinformatie snel en overzichtelijk in een CRM-systeem hebt staan, leidt dit tot een betere klantervaring en, op zijn beurt, meer klantloyaliteit.
Rapportage en analyse
Rapportage en analyse zijn essentieel voor alle organisaties omdat ze het management helpen gegevens gestuurde en op feiten gebaseerde beslissingen te nemen. De gegevens en inzichten die de rapportage- en analysefuncties van CRM’s onthullen, stellen bedrijven in staat kritieke beslissingen te nemen, de bedrijfstrends te begrijpen, KPI’s te volgen, toekomstig klantgedrag te voorspellen en de verkoop te voorspellen. Hiermee helpen ze jou als organisatie je marketingcampagnes te verbeteren, verkoopprestaties te verbeteren en zinvolle interacties met klanten te ontwikkelen.
CRM zorgt voor meer business uit bestaande klanten
Bestaande klanten zo goed mogelijk bedienen is even belangrijk als het werven van nieuwe klanten. CRM maakt het mogelijk om goede en volledige informatie over klanten te verzamelen, waardoor het mogelijk is om bestaande klanten op het juiste moment proactief te benaderen. Met het gebruik van een CRM-systeem zal je nieuwe opdrachten kunnen binnenhalen en worden eventuele problemen voorkomen.
CRM maakt data van relaties altijd en overal beschikbaar
CRM biedt naadloze toegang vanaf elke desktop, tablet of smartphone. Mobiel CRM wordt standaard geleverd bij de meeste platforms, zodat je overal gesprekken kunt aannemen, deals kunt sluiten, vragen kunt beantwoorden en in het algemeen kantoorwerkzaamheden kunt uitvoeren.
Contactbeheer, verkoopbeheer en verkooppijplijnfuncties altijd op zak hebben is een krachtig voorstel. Omdat je altijd toegang hebt tot diepgaande informatie in de Cloud, ben je in een super positie om taken af te handelen en klantgerichte interacties af te handelen.
CRM zorgt voor een optimale samenwerking tussen afdelingen
Omdat alle gegevens in een CRM-systeem centraal en gestandaardiseerd zijn opgeslagen, kunnen ze gemakkelijk door het hele bedrijf worden gedeeld. Deze gegevens worden onder andere gebruikt om verkoopprognoses en -rapporten te maken, klanten te benaderen, adressen te verifiëren, enquêtes te versturen of om facturen te maken.
Door klantinformatie in je team te delen, kun je de beste communicatie vaststellen voor het contact met de klant en zorgen voor consistente, hoogwaardige klantinteracties. De mogelijkheid om overal ter wereld en vanaf elk apparaat dat toegang heeft tot internet toegang te krijgen tot vitale informatie zal werknemers in staat stellen en topmanagers waardevolle inzichten geven over het bedrijf. Door het organiseren en opslaan van vitale klantgegevens op een centrale locatie wordt verbeterde samenwerking mogelijk.
Ontdek het zelf
Ontdek hoe een krachtig CRM-systeem de bedrijfsvoering in jouw organisatie kan vereenvoudigen. Bezoek onze pagina over Dynamics 365 CRM of stuur een e-mail naar info@msquad.nl en ons team zal u verder helpen met uw vragen.