Msquad | Laatste veranderingen central release wave 2

Wat zijn de laatste veranderingen van central release wave 2?

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Central release wave 2

Twee keer per jaar brengt Microsoft een nieuwe central release wave uit, deze zijn gericht op Dynamics 365. Central release wave 2 wordt uitgerold van oktober 2021 tot en met maart 2022. Release wave 1 werd uitgerold van april 2021 tot en met september 2021. In release wave 2 biedt Microsoft nieuwe innovaties om jouw bedrijf te transformeren. Central release wave 2 bevat ook honderden nieuwe functies in allerlei Dynamics 365-toepassingen, zoals Sales, Marketing, HR en Finance. Hieronder worden de belangrijkste veranderingen per segment beschreven.

Marketing

Bij Dynamics 365 Marketing is de focus vooral gelegd om gepersonaliseerd reizen te creëren. Dit houdt in dat je met jouw klant in contact kan komen via alle mogelijke contactpunten. Doordat je hiermee aan het werk gaat, til jij de personalisatie van jouw bedrijf naar een hoger niveau en versterk jij de relatie met je klant.

Sales 

Bij Dynamics 365 Sales ligt de focus op drie belangrijke punten. Één hiervan is dat je binnen het bedrijf beter gaat samenwerken door verbeteringen op het gebied van Microsoft Teams bellen met Dynamics 365. Er zal onder andere meer telefonieondersteuning beschikbaar zijn voor elk type oproep. Ook krijg je nu toegang tot verkooprecords vanuit de Teams-vergadering en gaan er geautomatiseerde meldingen van Dynamics 365 naar Teams. Daarnaast wordt er een vooruitgang geboekt door nieuwe integraties tussen Microsoft Teams en Dynamics 365 toe te voegen en wordt de mobiele ervaring voor verkopers onderweg verbeterd.

Finance & Operations

Met Dynamics 365 Finance kun jij als organisatie wereldwijde financiële activiteiten in realtime volgen. Hierdoor kun je eenvoudiger resultaten voorspellen en gegevensgestuurde beslissingen nemen. De nieuwe ontwikkelingen zijn voornamelijk gericht op de financiële activiteiten. Één van die nieuwe ontwikkelingen is de bruikbaarheid verbeteren bij dagelijkse financiële activiteiten. Hier wordt onder andere ingegaan op de automatisering en modernisering van de services die je klant dagelijks gebruikt.

Met de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Dynamics 365 Supply Chain Management zijn er nieuwe verbeteringen mogelijk voor productinformatiebeheer, planning, voorraad en logistiek. Vooral nu organisaties uit de huidige crisis komen en de strategieën opnieuw moeten instellen om te anticiperen op verstoringen, zijn ze op zoek naar hoe je evenwicht kan creëren tussen de kosten en investeringen. Dynamics 365 Supply Chain Management stelt bedrijven in staat het beschikbare materiaal te optimaliseren.

Door het gebruik van één applicatie verbindt Dynamics 365 Project Operations je verkoop-, resourcing-, projectbeheer- en financiële team. Dit wordt gedaan om meer deals binnen te halen, de leveringen te versnellen en om de winstgevendheid te verhogen.

Service 

Voor Dynamics 365 Customer Service worden er op het gebied van klantondersteuning, kleine veranderingen toegepast. Zo wordt er voor gezorgd dat klanten weer snel aan de slag kunnen door een vernieuwde versie van de klantondersteuning. En wordt de routering van contactcenters getransformeerd.

Voor Dynamics 365 Field Service zijn er een aantal nieuwe ontwikkelingen die helpen om je klant sneller te helpen. Er komt een nieuw ontworpen werkorderformulier dat de productiviteit van gebruikers zal verhogen. Ook komt er een update voor je eerstelijnsmedewerkers die mogelijkheden biedt zoals mixed-reality bellen en komen er verbeteringen in de mobiele Field Service-ervaring.

Commerce

De belangrijkste ontwikkeling voor Dynamics 365 Commerce is de integratie met Microsoft Clarity. Met deze functie kun jij zien hoe eindgebruikers omgaan met de pagina’s op jouw website. Hierin wordt de muisactie opgenomen, zodat je ziet hoe de gebruiker beweegt door de website en is er een heatmap beschikbaar. Hierdoor kun je de warme plekken van je website bekijken.

Business Central

Met Dynamics 365 Business Central zijn de nieuwe ontwikkelingen vooral gericht om jou te helpen sneller contact te leggen met nieuwe of bestaande klanten. Ook wordt de ‘Better with Microsoft 365′ investering voort gezet om zo meer mogelijkheden aan de Business Central- en Teams-ervaring toe te voegen. Daarnaast wordt ook de beschikbaarheid in 10 landen en regio’s aangekondigd.

HR

Met Dynamics 365 Human Resources ben jij als bedrijf, samen met je eigen HR-professionals in staat om meer strategisch te werk te gaan. Ook biedt Dynamics jou de personeelsinzichten die jij nodig hebt om betere organisatiestructuren, beloningen, secundaire arbeidsvoorwaarden, verlof en verzuim voor werknemers en managers op te bouwen.

Benieuwd naar wat Microsoft business software voor jouw organisatie kan betekenen?

Plan een meetup in. Onder het genot van een kop koffie laten we je graag zien wat er mogelijk is. 

Jens Rorink

Business developer

Ook interessant om te lezen:

Dynamics 365 ATS

Dynamics 365 ATS

Dynamics 365 ATS Dé meest krachtige software die volledige controle geeft over je recruitmentproces. Met ons Dynamics ATS systeem gaat jouw bedrijf next level. Dit ATS systeem

Lees verder »

Plan een meetup!

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie!

Plan een meetup!

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie!

Offerte aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we sturen je zo spoedig mogelijk een offerte met de specifieke solution waar jouw interesse naar uitgaat.

Power BI pakket aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie om de mogelijkheden te bespreken.

Open sollicitatie

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen snel contact met je op.​

Open sollicitatie

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen snel contact met je op.

Training aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op om de trainingsmogelijkheden te bespreken.

Training aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op om de trainingsmogelijkheden te bespreken.