TMI Group

TMI Group kiest voor slimme Power App om goederen te registeren

Doormiddel van Power Apps slimmer goederen registreren!

TMI Group is dé one-stop-shop als het aankomt op hoogwaardige componenten voor de industrie. Van CNC-draaien en frezen tot oppervlaktebehandeling en plaat- en constructiewerk. Hierachter schuilt een uitgebreid proces van bewerking tot levering. Als Msquad hebben wij de registratie van uitgaande goederen slimmer ingericht aan de hand van Power apps. Wij brachten een bezoek aan TMI Group en spraken met Jan Scholten (financieel directeur) en Peter van Rijn (werkvoorbereider) over hun ervaring met Msquad.

Case details

Altijd de juiste informatie paraat

Op de vraag waar precies het pijnpunt in het proces van goederenverzending ligt legt Jan uit:

“We willen onze goederenstroom graag verder professionaliseren. Mocht er onverhoopt een beschadiging of reclamatie plaatsvinden, dan kunnen we dit beter traceren en hier adequaat op reageren.”

Peter vervolgt: “Onze producten verlaten ons magazijn altijd goed verpakt en geseald. De registratie van deze goederen wilden we als organisatie beter inrichten. Eerder fotografeerden we de goederen wel eens met de telefoon, maar dit is onvoldoende. Onze collega’s op kantoor beschikken niet over de juiste bijbehorende informatie, zoals ordernummers, tijdstip van vertrek etc. Of in het slechtste geval waren de foto’s kwijt. Dit hebben we nu geautomatiseerd in de vorm van een Power App.”

Jan vult aan: “Op deze manier hebben we altijd de juiste informatie paraat. Via de app fotograferen we de goederen op het moment van verzending en hierin wordt de benodigde informatie door onze collega’s op de werkvloer toegevoegd. Vervolgens wordt er met een koppeling naar SharePoint de informatie op de juiste plek neergezet. Op deze manier beschikken de mensen die de reclamaties behandelen altijd over actuele en correcte informatie.”

Het prettige van het proces vind ik dat, ondanks de techniek, alles voor ons goed te begrijpen is. Houd het simpel, dat is in mijn ogen de sleutel. En dat hebben jullie gedaan.

Een nóg slimmere toekomst

Op de vraag wat in de toekomst nog slimmer kan antwoord Jan: “Op dit moment maken wij erg veel gebruik van één ERP-systeem. Om verder te professionaliseren zouden we graag alle informatie over specifieke orders centraliseren. Dus ook de foto’s die we voor verzending maken willen we in de toekomst misschien wel terugzien binnen ons ERP-pakket, zodat we inzage hebben in het gehele proces.”

Jan vervolgt: “Of dat we bij verzending geautomatiseerd de klant mailen en de foto’s bijvoegen van hoe de order is verstuurd. Buiten dat je een professionele uitstraling hebt laat je hiermee ook zien dat je netjes omgaat met de bestellingen van klanten. En dat is wat je wil.”

We hebben het gehele proces als erg prettig ervaren. Netjes en accuraat. Helemaal top!

Plan een meetup!

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie!

Open sollicitatie

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen snel contact met je op.​

Open sollicitatie

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen snel contact met je op.

Training aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op om de trainingsmogelijkheden te bespreken.

Plan een meetup!

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie!

Training aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op om de trainingsmogelijkheden te bespreken.

×

UNLOCK NEXT

× Je processen digitaliseren?