Een volledig beeld van alle (potentiële) klanten, nu én in de toekomst!
Dankzij Msquad CRM, gebaseerd op het intuïtieve Dynamics 365 platform van Microsoft, is het veel eenvoudiger geworden om contact met (potentiële) klanten vast te leggen. Het systeem biedt een gestructureerde en georganiseerde manier om de communicatie met een klant bij te houden. Van offertebeheer en mailcorrespondentie tot gespreksverslagen en op te volgen taken en activiteiten.
Case details
- CRM
- API-connectie Exact Globe
- Microsoft 365 integratie
Van één vrachtwagen naar Italië specialist en allround logistiek dienstverlener: Kuipers Logistics
Kuipers Logistics heeft vanaf 1987, waarin ze begonnen met slechts één vrachtwagen, een ontzettende groei doorgemaakt. Het bedrijf is in 2018 door MKB-Nederland benoemd tot het “Vitaalste bedrijf van Overijssel” en is momenteel een wereldwijd logistieke dienstverlener met een groot klantenportfolio. Dit heeft Kuipers Logistics bereikt door het bieden van een betrouwbare en flexibele internationale oplossingen voor weg-, zee-, lucht- en intermodaal transport. Als vooruitstrevend bedrijf zag Kuipers Logistics in dat verdere professionalisering van hun werkwijze kon worden gerealiseerd door een nieuw CRM-systeem.
De informatie en vastlegging wat betreft (potentiële) klanten werd voorheen altijd gedaan door het aanmaken van regels in Excel en mapjes in de bekende Windows ‘Verkenner’. Tot een paar jaar terug nog een prettige manier van klantgegevens opslaan maar met de uitdagingen van deze tijd toch een steeds groter wordende ergernis. Daarnaast, met een continu groeiend klantenportfolio wordt het steeds moeilijker om overzicht te houden. Daarom was het voor Kuipers Logistics tijd voor vernieuwing en is de keuze gemaakt om kiezen voor een volwaardig CRM-systeem. Met Msquad CRM is dit inmiddels geadopteerd binnen de organisatie!
De verbeteringen die Msquad CRM heeft gerealiseerd
Het implementeren van Msquad CRM heeft significante veranderingen teweeggebracht in de manier waarop Kuipers Logistics inzage heeft in haar klantenportfolio en omgaat met (potentiële) klanten. Het systeem heeft gezorgd voor een zo volledig mogelijk klantbeeld. Denk aan de communicatie met klanten per mail, inzage in afspraken, omzet & verkoopcijfers, uitgebrachte offertes, gespreksverslagen, documenten en ga zo maar door. Dit heeft ervoor gezorgd dat de behoeften, voorkeuren en gedragingen van klanten duidelijker zijn geworden. Dit helpt de verkoopafdeling van Kuipers Logistics om beter in te spelen op de zaken die leven bij de klant.
Ook op het gebied van new business heeft Msquad CRM de nodige voordelen gebracht. Het is eenvoudiger geworden om contact met potentiële klanten vast te leggen. Denk aan inzage in het kanaal van binnenkomst, slim accountbeheer en taken ter opvolging van je saleskansen.
Kortom, het faciliteert meer inzage in de verkoop omdat het systeem een gestructureerde en georganiseerde manier biedt om het verkoopproces te coördineren. Dit helpt medewerkers om relevante informatie snel op te zoeken en beter te anticiperen op de behoeften van de klant tijdens toekomstige interacties.
Een andere belangrijke verandering is de mogelijkheid om snel verschillende offertes aan te maken. Door het nieuwe systeem te integreren met het huidige offertebeheer, kan er naadloos en efficiënt gebruik worden gemaakt van de benodigde gegevens en informatie om zo een offerte te genereren. En dat allemaal in de huisstijl en vormgeving van Kuipers! Dit versnelt het offerteproces, verhoogt de productiviteit en verbetert de algehele responsiviteit naar (potentiële) klanten toe.
Msquad CRM heeft een solide basis gelegd voor Kuipers Logistics voor het verder opbouwen en behouden van duurzame klantrelaties, het vergroten van de verkoopkansen en het blijven leveren van hun betrouwbare en kwalitatief hoogstaande logistieke oplossingen aan klanten. Wij wensen Kuipers Logistics nog veel mooie transport-jaren!
– Msquad
Msquad Dynamics 365 CRM voor Kuipers Logistics
Enkele voordelen waar ze vanaf nu mee kan werken!
- Betere opvolging van het aantal verkoopkansen
- Inzage in contactmomenten en communicatie met de klant
- Integratie met Microsoft 365 apps zoals Teams om met collega's te chatten
- Inzage in de financiële administratie door een koppeling met Exact Globe
- Makkelijk contact leggen met potentiële klanten
- Eenvoudig en snel offertes maken in de eigen huisstjil
- Behouden van duurzame klantrelaties
- Data gestuurde beslissingen maken
Credits case
Kuipers Logistics
- Philip Vollenbroek (mede-eigenaar)
- Bart Mol (salesmanager)