Deze drie functies in Dynamics 365 gaan je helpen om jouw werkdag een stuk makkelijker te maken

Microsoft Dynamics CRM staat voor Customer Relationship Management-software. Dynamics 365 CRM biedt medewerkers de meest actuele informatie over klanten en opdrachtgevers in realtime. De klantgegevens kunnen moeiteloos worden ingezien en het verkoopteam kan een totaalpakket op maat aanbieden. Het is een alles-in-één oplossing om de verkoopkansen te vergroten en miscommunicatie te vermijden. In dit blogartikel noemen wij drie functies die jouw werkdag een stuk makkelijker gaan maken!

1. Integratie met Microsoft applicaties

Een van de meest handige integraties van Microsoft Dynamics 365 CRM is de koppeling met Outlook. Outlook is veruit de meest gebruikte e-mailapplicatie binnen organisaties. Contactpersonen, taken en afspraken worden uitgewisseld tussen Dynamics 365 CRM en outlook. Daardoor is het mogelijk om e-mails vanuit Outlook naar CRM-contactpersonen te versturen. De e-mail berichten, taken en afspraken zijn eenvoudig te converteren naar potentiële klanten, verkoopkansen of serviceaanvragen. Als een collega een vrije dag heeft, kun je precies zien welk contact deze collega heeft gehad met de klant, omdat door middel van een e-mailtracking alle mailcorrespondentie zichtbaar wordt op de klantenkaart. De integratie van Microsoft Outlook verminderd de miscommunicatie tussen collega’s.

Naast Microsoft Outlook is Dynamics 365 ook gekoppeld met andere applicaties. SharePoint online is het managementsysteem van documenten. Vanuit Microsoft Dynamics kunnen document bibliotheken automatisch worden aangemaakt en worden opgeslagen. Door de koppeling met SharePoint heb je altijd alle documenten van klanten overzichtelijk bij de hand. Door de integratie van OneNote online is het mogelijk om foto’s, notities, tekeningen etc. toe te voegen aan Dynamics CRM. Ook is er een koppeling tussen Excel en Dynamics 365 CRM waarbij gegevens kunnen worden geëxporteerd naar een statisch of dynamisch werkblad. Hierbij is het mogelijk om data aan te passen in Excel, bijbehorende informatie wordt direct gesynchroniseerd en aangepast in Dynamics. De twee laatste belangrijke integraties zijn Skype en Teams. Er kan door deze applicaties een videogesprek gestart worden via Dynamics 365 CRM. De integratie van deze Microsoftapplicaties zorgen ervoor dat het personeel productiever gaat werken.

2. De dashboards en integratie van Power BI geeft inzicht in de data

Microsoft Dynamics 365 kan gekoppeld worden aan Power BI. Alle gewenste data vanuit Microsoft Dynamics 365 kan via Power BI beschikbaar worden gesteld voor rapportagedoeleinden. Daarnaast kan je ook zelf aan de slag met het ontwikkelen van rapportages in Dynamics. Je kunt alle gewenste data zo visualiseren dat het jouw organisatie relevante inzichten verschaft. Er kunnen verschillende analyses worden ontwikkeld. Denk aan het aantal klanten dat in de verschillende onderdelen van de salespipeline zitten, gescoorde omzet en ga zo maar door.

Door dashboards te gebruiken wordt het precies duidelijk wat de stand van zaken op elk moment is.

3. Verhoog de productiviteit met slimme werkstromen

Met behulp van Dynamics 365 sales worden verkoopprocessen van het verkoopteam geautomatiseerd. Microsoft Dynamics 365 ondersteunt je verkoop door gestandaardiseerde processen als werkstromen in kaart te brengen en ze automatisch te controleren. De salesmedewerker heeft via Dynamics 365 CRM een overzicht met alle verkoopkansen in overzichtelijke dashboards. Hierop zijn signaleringen toe te passen. Kortom, het systeem gaat je ook proactief helpen herinneren welke zaken jij moet opvolgen. Per verkoopmogelijkheid kunnen targets en taken worden opgegeven. Ook gegevens zoals de verwachte winst, gerelateerde verkopen of kansen, sales-workflow en gespreksverslagen worden centraal opgeslagen. De doelen en prestaties kunnen visueel zichtbaar worden gemaakt in verschillende, gepersonaliseerde dashboards waarop triggers kunnen worden gezet wanneer bijvoorbeeld een bepaald KPI wordt bereikt. Hierdoor weet het sales team precies waar zij aan toe zijn

Ben je benieuwd wat Dynamics 365 CRM/sales voor jouw bedrijf kan betekenen? Plan vrijblijvend een meetup met één van onze Dynamics 365 specialisten!

Schrijf je in voor de Msquad nieuwsbrief zodat je geen update mist.

Plan een meet-up

Hoofdvestiging Oldenzaal

Zwollestraat 1
7575EP

Telefoon:
0541 – 218 100

E-mail:
info@msquad.nl
Vestiging Amsterdam

Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol

Plan een meet-up

Msquad gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat je de beste ervaring hebt op onze website. Door deze website te gebruiken, accepteer je ons cookiebeleid.