Next level gaan met jouw marketinginspanningen

Hey Marketeer! Ben je klaar om jouw marketinginspanningen next level te laten gaan in 2022?

Dit alles begint natuurlijk met inzicht. Inzicht in jouw doelstellingen én de behaalde resultaten. Deze waardevolle informatie gebruik je immers weer voor nieuwe marketingcampagnes en verdere ontwikkelingen voor jou en jouw marketingcollega’s. 

In deze blog laten wij je aan de hand van de oplossing Dynamics 365 Marketing zien hoe je van prospect tot aan klant waardevolle inzichten krijgt. Ook lees je hoe je kunt sturen op kwalitatief hoogwaardige leads. Wil je naast deze inzichten ook meer weten over de functionaliteiten die zijn inbegrepen in Dynamics 365 marketing? Lees dan ook dit artikel: Msquad | Wat is Dynamics 365 Marketing?

Dashboards

Met de marketing dashboards breng je alle waardevolle data samen. Binnen Dynamics kun je kiezen voor verschillende standaard dashboards, bouw je er zelf eentje of koppel je een Power BI dashboard. Per campagne kunnen jij en jouw collega’s van marketing en sales precies zien wat de resultaten zijn op het vlak van bijvoorbeeld jouw social media posts, verstuurde nieuwsbrieven, georganiseerde webinars en webpagina bezoeken. De mogelijkheden zijn hierin oneindig.

Inzichten per campagne

Natuurlijk wil je ook marketingcampagnes naast elkaar kunnen vergelijken en kijken wat er wel of juist niet werkt. Hierbij geldt dat je binnen Dynamics voor alle campagnes vergelijkbare inzichten kunt ophalen. Het leuke bij de nieuwsbrief module is bovendien dat je met de klikkaart nauwkeurig kunt zien waar jouw contactpersoon precies klikt (en waar niet).  En met de eenvoudige drag-en-drop editor zet je e-mails en nieuwsbrieven in mum van tijd in elkaar.

Van contactpersoon naar kwalitatieve lead

Als marketeer ben je natuurlijk altijd actief bezig om in contact te komen met de juiste doelgroep. Je stuurt mails, post op de social media kanalen en hebt een toffe website. Maar hoe kun je tussen al jouw contactpersonen nu echt de waardevolle leads eruit pikken? Simpel. Per contactpersoon heb je namelijk al ‘standaard’ een uitgebreid inzicht in de digitale interacties die er geweest zijn. En bezoekt een contactpersoon veelvuldig een bepaalde webpagina of nieuwsbrief? Dan kun je deze via het leadscoringproces automatisch doorverwijzen naar een nieuwe marketingcampagne of als lead doorzetten naar een collega van het salesteam. Zo breng je de kwaliteit van je leads volledig geautomatiseerd naar een hoger niveau.

Leads en verkoopkansen

En waar veel marketingtools eindigen gaat Dynamics verder, hierdoor gaan jouw marketinginspanningen next level. Via de verkoopkans workflow wordt de verkoopkans verder ontwikkeld door het salesteam. Uiteraard blijven hierbij ook de inzichten vanuit marketing bewaard en kun je dus precies meten welke klanten er uit een bepaalde campagne voort zijn gekomen.

Ben je benieuwd wat Dynamics 365 voor jouw bedrijf kan betekenen, zodat ook jouw marketinginspanningen next level gaan? Plan dan vrijblijvend een meetup, met één van onze specialisten!

Benieuwd naar wat Microsoft business software voor jouw organisatie kan betekenen?

Plan een meetup in. Onder het genot van een kop koffie laten we je graag zien wat er mogelijk is. 

Jens Rorink

Business developer

Lees meer:

Ontwikkel een gegevensgestuurde cultuur met Power BI

In de moderne wereld draait alles om data. Maar hoe goed benut jouw organisatie deze waardevolle bron? Met Power BI, een toonaangevend business intelligence-tool, kun je niet alleen data verzamelen, maar ook omzetten in bruikbare inzichten die organisaties kunnen transformeren. Van het identificeren van trends tot het nemen van realtime beslissingen, Power BI geeft je de kracht om te slagen in een competitieve markt.

Lees verder »

De Perfecte Samenwerking: Dynamics 365 en Power BI

Als het gaat om het verbeteren van zakelijke processen en het nemen van geïnformeerde beslissingen, zijn Microsoft Dynamics 365 en Power BI twee krachtige tools die hand in hand gaan. De naadloze integratie tussen deze platforms opent de deur naar een wereld van mogelijkheden voor bedrijven van elke omvang. Laten we duiken in de details van hoe deze synergie uw bedrijf kan transformeren en optimaliseren voor succes.

Lees verder »

Microsoft Dynamics 365: De sleutel tot efficiëntie in bedrijfsbeheer

Als bedrijfseigenaar of manager ben je voortdurend op zoek naar manieren om je bedrijfsprocessen te optimaliseren en te stroomlijnen. Een van de krachtigste tools die je daarbij kan helpen, is Microsoft Dynamics 365. Dit uitgebreide platform biedt een scala aan mogelijkheden voor Customer Relationship Management (CRM) en Enterprise Resource Planning (ERP), waardoor het een essentieel instrument is voor het efficiënt beheren van verschillende aspecten van je bedrijf.

Lees verder »

Plan een meetup!

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie!

Open sollicitatie

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen snel contact met je op.​

Open sollicitatie

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen snel contact met je op.

Training aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op om de trainingsmogelijkheden te bespreken.

Plan een meetup!

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op voor het plannen van een kop koffie!

Training aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter, we nemen binnen 24 uur contact met je op om de trainingsmogelijkheden te bespreken.

×

UNLOCK NEXT

× Je processen digitaliseren?